Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Anketa ukázala, že studie řešení prostoru před nádražím cestování spíše zkomplikuje !
Na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka probíhala v uplynulých více jak dvou týdnech anketa, která byla zaměřena na připravovanou studii přeměny prostoru před hlavním vlakovým nádražím. Té se zúčastnilo 123 respondentů.Těm, kteří se v anketě vyjádřili, nejvíce vadí zejména komplikované propojení zastávek MHD před lihovarem s nádražním terminálem a budovou pomocí nadchodu. Ten by měl nahradit současné úrovňové přechody pro chodce, které budou zrušeny. Toto řešení naopak oproti současnému stavu mnohým cestujícím přestup mezi jednotlivými druhy dopravy spíše zkomplikuje. V anketě se ozývaly návrhy, aby byly všechny zastávky MHD soustředěny před budovu nádraží.
Mnohým přišlo také zvláštní, že nebyl ještě před zadáním studie dopravního terminálu vypracován průzkum, který by zmapoval požadavky na přestup mezi jednotlivými druhy dopravy. Pravděpodobně by tento průzkum ukázal, že je daleko větší poptávka po přestupu mezi městskou hromadnou a železniční dopravou než mezi příměstskou autobusovou a železniční dopravou. A podle toho měl být terminál navrhnut. Studie dopravního terminálu však preferuje příměstskou a dálkovou autobusovou dopravu na úkor té městské dopravy. Počet stání pro autobusy a trolejbusy MHD se totiž podle této studie sníží. Není ani bez zajímavosti, že ani hlavní městská architektka Petra Nacu nebyla schopna odpovědět na otázku, kde se dle navrhované studie počítá se stáním autobusů nahrazujících vlakové spoje v případě výluk.
Více jak polovina respondentů ankety také vyjádřila politování nad tím, že navrhované řešení bude znamenat zrušení odpočinkové zóny spolu s fontánou, pro tři čtvrtiny respondentů je také nevyhovující počet parkovacích míst, se kterými studie řešení terminálu počítá.
Další kritizovanou věcí byla také navrhovaná komunikace vedoucí za lihovarem. Podrobnější výsledky ankety naleznete na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka na kpp.iipardubice.cz.
Proti studii dopravního terminálu v podobě, jak je navržena, se vyslovilo také vedení Klubu přátel Pardubicka.