Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
26.05.2019 07:00

Český Ráj - Kozákov

Malá Skála – Besedice – Koberovy – Kozákov – Komárov – Semily. Délka trasy 15 km. Odjezd v 7:03 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:55 h vlakem. Vedoucí Z. Řehák. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.05.2019 16:00

Osudy vojáků za 1. světové války

Koná se v historické klubovně Evropského spolkového domu na Pernštýnském náměstí

typ akce: Genealogické schůzky

29.05.2019 18:00

Z afrických cest II.

Křížem krážem jižní částí afrického kontinentu včetně Botswany a Namibie. Cestopisná přednáška Otokara Vojtíška. Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce na Komenského nám. v Pardubicích. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

02.06.2019 07:40

Ivanské jezero

Rychnov nad Kněžnou – Ivanské jezero – Rychnov nad Kněžnou. Délka trasy 13 km. Odjezd v 7:41 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:26 h vlakem. Vedoucí O. Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka

typ akce: Turistické vycházky

08.06.2019 07:55

CHKO Žďárské vrchy

Pustá Kamenice – PR Damašek – Bukovina – Borová. Délka trasy 11 (9,5) km. Odjezd v 7:59 hod. vlakem z hl.n., návrat v 15:02 (16:55) h vlakem. Vedoucí Z. Heranová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka. 

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

Anketa ukázala, že studie řešení prostoru před nádražím cestování spíše zkomplikuje !

obrázek k článku Na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka probíhala v uplynulých více jak dvou týdnech anketa, která byla zaměřena na připravovanou studii přeměny prostoru před hlavním vlakovým nádražím. Té se zúčastnilo 123 respondentů.
Těm, kteří se v anketě vyjádřili, nejvíce vadí zejména komplikované propojení zastávek MHD před lihovarem s nádražním terminálem a budovou pomocí nadchodu. Ten by měl nahradit současné úrovňové přechody pro chodce, které budou zrušeny. Toto řešení naopak oproti současnému stavu mnohým cestujícím přestup mezi jednotlivými druhy dopravy spíše zkomplikuje. V anketě se ozývaly návrhy, aby byly všechny zastávky MHD soustředěny před budovu nádraží.

Mnohým přišlo také zvláštní, že nebyl ještě před zadáním studie dopravního terminálu vypracován průzkum, který by zmapoval požadavky na přestup mezi jednotlivými druhy dopravy. Pravděpodobně by tento průzkum ukázal, že je daleko větší poptávka po přestupu mezi městskou hromadnou a železniční dopravou než mezi příměstskou autobusovou a železniční dopravou. A podle toho měl být terminál navrhnut. Studie dopravního terminálu však preferuje příměstskou a dálkovou autobusovou dopravu na úkor té městské dopravy. Počet stání pro autobusy a trolejbusy MHD se totiž podle této studie sníží. Není ani bez zajímavosti, že ani hlavní městská architektka Petra Nacu nebyla schopna odpovědět na otázku, kde se dle navrhované studie počítá se stáním autobusů nahrazujících vlakové spoje v případě výluk.
Více jak polovina respondentů ankety také vyjádřila politování nad tím, že navrhované řešení bude znamenat zrušení odpočinkové zóny spolu s fontánou, pro tři čtvrtiny respondentů je také nevyhovující počet parkovacích míst, se kterými studie řešení terminálu počítá.
Další kritizovanou věcí byla také navrhovaná komunikace vedoucí za lihovarem. Podrobnější výsledky ankety naleznete na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka na kpp.iipardubice.cz.
Proti studii dopravního terminálu v podobě, jak je navržena, se vyslovilo také vedení Klubu přátel Pardubicka.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem