Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
22.12.2019 09:30

Kostel sv. Prokopa v Záboří n. Labem

Záboří nad Labem – Bernardov – Chvaletice. Délka trasy 12,5 km (10 km). Odjezd v 9:34 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:29 h MHD. Vedoucí Z. Heranová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

29.12.2019 12:10

Minipivovar Medlešice

Nemošice – Mikulovice – Medlešice. Délka trasy 10 km. Odjezd v 12 :12 hod. MHD (st.č.3), návrat v 16:00 hod. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

08.01.2020 18:00

Události desítkových let

Přednáška připomene události, které se konaly v letopočtech končících nulou. Koná se vále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

22.01.2020 18:00

Cestopisné putování po Aljašce

Cestopisná přednáška cestovatele Igora Herrmana. Koná se vále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

04.02.2020 17:00

Zkušenosti s pátráním na internetu

Setkání genealogického kroužku. Koná se v historické klubovně Evropského spolkového domu na Pernštýnském náměstí.

typ akce: Genealogické schůzky

Archiv aktualit

Anketa ukázala, že studie řešení prostoru před nádražím cestování spíše zkomplikuje !

obrázek k článku Na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka probíhala v uplynulých více jak dvou týdnech anketa, která byla zaměřena na připravovanou studii přeměny prostoru před hlavním vlakovým nádražím. Té se zúčastnilo 123 respondentů.
Těm, kteří se v anketě vyjádřili, nejvíce vadí zejména komplikované propojení zastávek MHD před lihovarem s nádražním terminálem a budovou pomocí nadchodu. Ten by měl nahradit současné úrovňové přechody pro chodce, které budou zrušeny. Toto řešení naopak oproti současnému stavu mnohým cestujícím přestup mezi jednotlivými druhy dopravy spíše zkomplikuje. V anketě se ozývaly návrhy, aby byly všechny zastávky MHD soustředěny před budovu nádraží.

Mnohým přišlo také zvláštní, že nebyl ještě před zadáním studie dopravního terminálu vypracován průzkum, který by zmapoval požadavky na přestup mezi jednotlivými druhy dopravy. Pravděpodobně by tento průzkum ukázal, že je daleko větší poptávka po přestupu mezi městskou hromadnou a železniční dopravou než mezi příměstskou autobusovou a železniční dopravou. A podle toho měl být terminál navrhnut. Studie dopravního terminálu však preferuje příměstskou a dálkovou autobusovou dopravu na úkor té městské dopravy. Počet stání pro autobusy a trolejbusy MHD se totiž podle této studie sníží. Není ani bez zajímavosti, že ani hlavní městská architektka Petra Nacu nebyla schopna odpovědět na otázku, kde se dle navrhované studie počítá se stáním autobusů nahrazujících vlakové spoje v případě výluk.
Více jak polovina respondentů ankety také vyjádřila politování nad tím, že navrhované řešení bude znamenat zrušení odpočinkové zóny spolu s fontánou, pro tři čtvrtiny respondentů je také nevyhovující počet parkovacích míst, se kterými studie řešení terminálu počítá.
Další kritizovanou věcí byla také navrhovaná komunikace vedoucí za lihovarem. Podrobnější výsledky ankety naleznete na internetových stránkách Klubu přátel Pardubicka na kpp.iipardubice.cz.
Proti studii dopravního terminálu v podobě, jak je navržena, se vyslovilo také vedení Klubu přátel Pardubicka.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem