Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
15.12.2019 09:30

Přes Lepějovice na Bílý kopec

Valy u Přelouče – Lepějovice – Bílý kopec – Štaré Čívice – Svítkov. Délka trasy 13 km. Odjezd v 9:34 hod. vlakem z hl.n., návrat v 15:30 h MHD. Vedoucí O. Svobodová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

22.12.2019 09:30

Kostel sv. Prokopa v Záboří n. Labem

Záboří nad Labem – Bernardov – Chvaletice. Délka trasy 12,5 km (10 km). Odjezd v 9:34 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:29 h MHD. Vedoucí Z. Heranová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

29.12.2019 12:10

Minipivovar Medlešice

Nemošice – Mikulovice – Medlešice. Délka trasy 10 km. Odjezd v 12 :12 hod. MHD (st.č.3), návrat v 16:00 hod. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

08.01.2020 18:00

Události desítkových let

Přednáška připomene události, které se konaly v letopočtech končících nulou. Koná se vále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

22.01.2020 18:00

Cestopisné putování po Aljašce

Cestopisná přednáška cestovatele Igora Herrmana. Koná se vále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma, veřejnost zvána.

typ akce: Hovory o Pardubicku

Archiv aktualit

KLUB PŘÁTEL PARDUBICKA NESOUHLASÍ S VÝSTAVBOU PROPOJKY PŘES ČERVEŇÁK

obrázek k článku Klub přátel Pardubicka nesouhlasí se záměrem pardubické radnice vybudovat jako dočasnou náhradu jihovýchodního obchvatu města propojku mezi městskými částmi Pardubičky a Skřivánek přes most zvaný Červeňák. Nepovažujeme toto řešení za rozumné, jelikož tak dojde k nenávratnému narušení cenného prostoru, který by měl být určen spíše pro rekreaci obyvatel. Je nám líto, že se radnice nesnaží pro zmírnění dopravních problémů ve městě zvážit jiná možná řešení, která se nabízejí.

Rádi bychom zároveň upozornili, že most zvaný Červeňák se původně nacházel v centru města v místě dnešního Prokopova mostu, odkud byl v roce 1935 odstraněn právě z důvodu, že již tehdy nevyhovoval rostoucí dopravní zátěži. „Považujeme proto za minimálně nerozumné uvažovat o kyvadlovém vedení dopravy po mostě, který již před osmi desítkami let tehdejší představitelé města uznali za dopravně nevhodný,“ konstatuje Jan Řeháček, jednatel Klubu přátel Pardubicka. 
V roce 2013 si nechal navíc magistrát zhotovit odborný posudek na stav mostu, který ve svém závěru konstatuje: „S ohledem na značnou korozi nosné konstrukce a další poruchy nelze opravu mostního objektu doporučit. Pravděpodobně ekonomičtější variantou by byla demolice mostu a výstavba nového mostu než nákladná oprava, kterou by nedošlo k výraznému prodloužení jeho životnosti.“ Z toho jednoznačně vyplývá, že se primátor města evidentně mýlí, pokud konstatuje, že odborný posudek popisuje technický stav mostu jako uspokojivý.
„Zároveň při zdlouhavosti přípravy výstavby silničních staveb v Pardubicích je možné předpokládat, že nyní avizované posunutí zahájení realizace stavby jihovýchodního obchvatu bude i nadále opakovaně odsouváno i v budoucnu a nedokážeme si představit, že by po chátrajícím mostě Červeňák jezdily kyvadlově vozidla ještě za dvacet a možná i více let,“ konstatuje Řeháček závěrem.


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem