Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
KLUB PŘÁTEL PARDUBICKA NESOUHLASÍ S VÝSTAVBOU PROPOJKY PŘES ČERVEŇÁK
Klub přátel Pardubicka nesouhlasí se záměrem pardubické radnice vybudovat jako dočasnou náhradu jihovýchodního obchvatu města propojku mezi městskými částmi Pardubičky a Skřivánek přes most zvaný Červeňák. Nepovažujeme toto řešení za rozumné, jelikož tak dojde k nenávratnému narušení cenného prostoru, který by měl být určen spíše pro rekreaci obyvatel. Je nám líto, že se radnice nesnaží pro zmírnění dopravních problémů ve městě zvážit jiná možná řešení, která se nabízejí.Rádi bychom zároveň upozornili, že most zvaný Červeňák se původně nacházel v centru města v místě dnešního Prokopova mostu, odkud byl v roce 1935 odstraněn právě z důvodu, že již tehdy nevyhovoval rostoucí dopravní zátěži. „Považujeme proto za minimálně nerozumné uvažovat o kyvadlovém vedení dopravy po mostě, který již před osmi desítkami let tehdejší představitelé města uznali za dopravně nevhodný,“ konstatuje Jan Řeháček, jednatel Klubu přátel Pardubicka.
V roce 2013 si nechal navíc magistrát zhotovit odborný posudek na stav mostu, který ve svém závěru konstatuje: „S ohledem na značnou korozi nosné konstrukce a další poruchy nelze opravu mostního objektu doporučit. Pravděpodobně ekonomičtější variantou by byla demolice mostu a výstavba nového mostu než nákladná oprava, kterou by nedošlo k výraznému prodloužení jeho životnosti.“ Z toho jednoznačně vyplývá, že se primátor města evidentně mýlí, pokud konstatuje, že odborný posudek popisuje technický stav mostu jako uspokojivý.
„Zároveň při zdlouhavosti přípravy výstavby silničních staveb v Pardubicích je možné předpokládat, že nyní avizované posunutí zahájení realizace stavby jihovýchodního obchvatu bude i nadále opakovaně odsouváno i v budoucnu a nedokážeme si představit, že by po chátrajícím mostě Červeňák jezdily kyvadlově vozidla ještě za dvacet a možná i více let,“ konstatuje Řeháček závěrem.