Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Železniční pluk v boji s povodní
Katastrofální povodeň, která postihla náš kraj, ohrožovala zaplavené kraje tolik, že musilo býti povoláno na pomoc vojsko. Byl to zase náš železniční pluk, který hned po slavnosti státního svátku dal se do boje proti vodní záplavě. V prvé řadě na svém technickém svičišti po obou březích Chrudimky. Všechny cvičné stavby byly zajištěny tak, aby mohly vzdorovati sebe větší záplavě a dravosti proudu. V zápětí na to okresní úřad vyžádal si asistenční oddíly železničního pluku pro ohrožená místa v povodí Chrudimky a vojáci žel. Pluku dnem a nocí střídali se v této namáhavé a krajně nebezpečné práci. Typické nákladní auto železničního pluku – pravý to veterán mezi automobily – rozvážel dnem i nocí oddíly na vzdálenější místa. Protože největší nebezpečí hrozilo lávce u Vinice, byla u lávky zřízena stálá služba, která střežila úsek od lávky vzhůru proti vodě až k novému jezu pod Vinicí. V dešti, nepohodě, v plískanici, ve dne i v noci po několik dní střídají se na tomto úseku příslušníci pluku. V těchto dnech obzvláště oceňujeme přítomnost žel. pluku, který svoji pohotovostí a příkladnou zdatností dovede se vždy v takových kritických chvílích uplatniti. Zvlášť těžká služba u vody v noci, kdy řeka musí býti osvětlována reflektory. Již obsluha reflektorů vyžaduje stálý počet mužstva.