Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
21.04.2024 07:50

Alejí klenů kolem rybníků

 Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

21.04.2024 07:55

Meandry Struhy

Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová.  Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 07:50

Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj

Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 08:35

Zřícenina hradu Rýzmburk

Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.05.2024 14:00

Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie

Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč

Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.

Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).

A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.

Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.

typ akce: Výlety do historie

Archiv aktualit

Železniční pluk v boji s povodní

obrázek k článku
Katastrofální povodeň, která postihla náš kraj, ohrožovala zaplavené kraje tolik, že musilo býti povoláno na pomoc vojsko. Byl to zase náš železniční pluk, který hned po slavnosti státního svátku dal se do boje proti vodní záplavě. V prvé řadě na svém technickém svičišti po obou březích Chrudimky. Všechny cvičné stavby byly zajištěny tak, aby mohly vzdorovati sebe větší záplavě a dravosti proudu. V zápětí na to okresní úřad vyžádal si asistenční oddíly železničního pluku pro ohrožená místa v povodí Chrudimky a vojáci žel. Pluku dnem a nocí střídali se v této namáhavé a krajně nebezpečné práci. Typické nákladní auto železničního pluku – pravý to veterán mezi automobily – rozvážel dnem i nocí oddíly na vzdálenější místa. Protože největší nebezpečí hrozilo lávce u Vinice, byla u lávky zřízena stálá služba, která střežila úsek od lávky vzhůru proti vodě až k novému jezu pod Vinicí. V dešti, nepohodě, v plískanici, ve dne i v noci po několik dní střídají se na tomto úseku příslušníci pluku. V těchto dnech obzvláště oceňujeme přítomnost žel. pluku, který svoji pohotovostí a příkladnou zdatností dovede se vždy v takových kritických chvílích uplatniti. Zvlášť těžká služba u vody v noci, kdy řeka musí býti osvětlována reflektory. Již obsluha reflektorů vyžaduje stálý počet mužstva.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem