Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Význam projektovaného průplavu a přístavu pro pardubický kraj
Předseda Společnosti dunajsko-oderského průplavu, president Obchodní komory v Praze, dr. J. Třebický, pojednává v posledním svazku knihovny listu „Plavební cesty“ o významu středolabské vodní cesty a průplavu Labe-Odra. Přináší zde zajímavé vývody, které si Pardubáci sami neuvědomují, a dokazuje, že široké Pardubsko, Východočesko, bude po vybudování průplavu patřiti k nejvýznamnějším našim krajům, v míře ještě větší, než je tomu již nyní.
V Kolíně již nyní se projevuje investičně vliv přístavu, který tam bude vybudován do dvou let. Tutéž přitažlivou moc uvidíme i v Pardubicích, kde má být přístav hotov v roce 1949. Dr. Třebický dovozuje průkazně, že přístav a průplav pardubský neposlouží jenom vývozu a průvozu dosavadních surovin a tovarů, nýbrž že zde půjde i o zcela nové předměty obchodu, jejž významná evropská dopravní linka vyvolá v život. Půjde o zorganizování velkorysého vývozu sázavské a skutečské žuly přes Pardubice. Mohutná úprava silniční sítě připojí celou Českomoravskou vysočinu na Pardubice a na Kolín…