Alejí klenů kolem rybníků
Krucemburk – Staré Ransko – Ždírec n. Doubravou. Délka 7 km. Odj. 7:53 ČD. Návrat 14:00, 16:06 ČD. Ved: Květa Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Meandry Struhy
Veselí - Lepějovice - Meandry Struhy - Bílý kopec - Kokešov – Opočínek. Délka trasy 8 km / 13 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 12:47 / 15:15 Bus MHD č.15. Ved: L. Kvapilová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Z regulace Chrudimky
Neobyčejně mírná letošní zima umožnila časné počití se stavebními pracemi a tak již plný měsíc jeví se na pracovišti čilý ruch, který se téměř denně stupňuje. Stromy v tzv. malém parku, jehož většina bude zabrána novým řečištěm Chrudimky, byly obcí Pardubickou již v zimě vykáceny, načež podnikatelství regulačních prací, firma Zd. Krališ, počala navážeti v tato místa zásoby kamene pro záhozy, dlažby a zdivo. V polovině února počato pak s výkopem nového řečiště a získaný materiál deponován jednak to ochranné hráze na pravém břehu, jednak dopravován na obecní pozemek. „Poldr“ zvaný, který se jím průměrně o 1 až 1,5 m zvyšuje. Současně počalo se s beraněním jímky a hloubením stavební jámy pro propust se stavidly, jimž bude možno uzavříti Haldu proti Chrudimce a jenž ležeti bude proti bývalé koželužně p. Šimka. Hloubení pokračuje úspěšně přes to, že děje se v těžkém jílu a bude možno přikročiti již v nejbližší době ku betonáži nákladu. Podotýkáme, že konstrukce tohoto jakož i druhého podobného propustu, jenž bude zřízen na císařském náhoně za bývalým mlýnem p. Janury, bude z armovaného betonu. Pro nový jez, jehož zřízení bude hlavní úlohou letošního stavebního programu, přivážejí se mohutné, různě formované kvádry žulové, kterých jest asi 1/3 již na místě. Důležitou pro další postup prací a neméně také pro komunikaci v městě jest stavba jízdní dráhy na novém železném mostě v mezimostí. Vozovka tohoto mostu bude ze žulových kostek, spočívajících na podkladu železobetonovém, který byl na jedné polovině mostu právě dokončen. Jakmile uplyne předepsaná lhůta pro náležité zatvrdnutí železobetonu a jízdní dráha vydlážděna, bude provedena obtěžkávací zkouška a most odevzdá se veřejnému používání, což možno očekávati koncem května nebo počátkem června. U zahrady p. Šimna před Olšikami počala se stavěti nová ohradní zeď, jež bude zakončena vkusným železným zábradlím. Připomeňme, že 25. Dubna počne letošní velká srážka na Chrudimce a na Haldě, rozpočtená asi na 6 měsíců, aby se hlavní práce stavební, jako zřízení pohyblivého jezu, nábřežních zdí aj. vůbec umožnily neb aspoň usnadnily a urychlily. Přestáváme dnes na tomto stručném vylíčení dosavadního postupu a ponecháváme si podrobnější popis celé úpravy Chrudimky až k viaduktu státní dráhy pro některé z nejbližších čísel.