Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka Stezkou Viléma z Pernštejna
Sraz před Zelenou bránou. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Komentovaná vycházka po Zámeckých valech
Sraz na Příhrádku. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Výlety do historie
Pardubice za Pernštejnů
Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Koná se v rámci 500 let renesance ve Východních Čechách
typ akce: Hovory o Pardubicku
Žili mezi námi - Plukovník letectva Bohuš Tobyška

Díky zkušenostem se stal instruktorem na létajících pevnostech v San Diegu. V roce 1941 byl u Air Training Comand a trénoval Američany na létajících pevnostech Superfortress B-17. Byl i příslušníkem naší 311. SQ. Po válce se vrátil domů se třemi Čs, válečnými kříži a stal se velitelem letecké dopravní skupiny. Protože měl dobré konexe s Američany za války, využil jich ve prospěch naší vlasti. Podařilo se mu od Američanů zajistit koupi 38 dopravních Dakot (DC-3) za poměrně nízkou cenu, dále pak i 143 výcvikových letadel. Je neuvěřitelné, že za to později byl napaden v parlamentu komunistickými poslanci. Po únoru 1948 i on neušel "pozornosti" nových mocipánů a píše se, že byl poslán do jáchymovských uranových dolů. Ale podařilo se mu i s manželkou zavčas odejít za hranice. Po krátkém pobytu v Anglii dostal zajímavou nabídku od tehdejšího etiopského císaře Hailé Selasieho I. V Etiopii začal budovat jak vojenské, tak i civilní letectvo. Jak je známo, v této zemi se v roce 1974 dostali k moci levě orientování vládci. Tobyška byl internován a byl očitým svědkem nejednoho krutého činu, který u těchto mocipánů je snad v popisu jejich práce. Jakmile to bylo možné, z Etiopie se přes Řím dostává do Španělska. Tam si zakoupil haciendu v Javea. Zde zemřel 7.července 1987. Ve Španělsku se aktivně zúčastňoval práce v exilu, psal, publikoval, zastupoval naše exilové organizace. Jeho život byl opravdu bohatý. Pro naši vlast vykonal hodně prospěšného. Škoda, že už se nedožil doby, kdy by se mohl bez zábran opět podívat na jistě drahá místa naší vlasti...
Poznámka: Douglas G-47 nebyl ničím jiným, nežli nákladní verzí DC-3. Byl to dyoumotorový dolnoplošník pro tříčlennou posádku a 21 cestujících. Rychlost měl 368 km/hod. a dolet 2400 km. Nákladní verze si vyžádala náročné rekonstrukce vnitřního prostoru, než se dalo letadlo využít pro ČSA. Je zajímavé, že po vyřazení se řada dakot dostala do Alžíru, kde sloužila do 80. let, ne-li déle (jak zjistil jeden veliký milovník letadel v USA).