Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubice ve filatelii 3
Pardubice jsou důležitým dopravním uzlem naší země. Kromě toho, že je zde kolébka české letecké dopravy, procházejí jimi též důležité železniční tratě. Tepnou celostátní železnice je trať z Olomouce do Prahy, která zahájila provoz v roce 1845. Když první vlak ve směru z Olomouce na Prahu vyjel z choceňského tunelu, vyklonil se hlavní inženýr trati ing. Jan Perner z vlaku a uhodil se hlavou o sloup. Těžce zraněný pak s otřesem mozku pokračoval v jízdě do Pardubic ke svým rodičům. Přes veškerou snahu lékařů v Pardubicích druhého dne svému zranění podlehl. Místo tragického zranění stavitele naší hlavní železniční trati – výjezd z choceňského tunelu – je zachyceno na známce z roku 1995, kdy jsme slavili 150. výročí první jízdy vlaku z Olomouce do Prahy.Stoleté výročí dráhy Olomoucko–Pražské připomněla poštovní správa v roce 1945 pamětním razítkem. Ovšem chybou je, že dosud se na známce nenašel prostor pro připomenutí památky Ing. Jana Pernera (1815–1945), stavitele nevýznamnější železniční trati naší republiky. Blíží se 200. výročí jeho narození a domnívám se, že je nutné, aby byl včas a s dostatečným předstihem podán poštovní správě návrh na vydání příslušné pamětní známky. Věřím, že pardubický magistrát se chopí iniciativy a podání návrhu zařídí.