Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
28.04.2024 07:50

Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj

Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 08:35

Zřícenina hradu Rýzmburk

Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.05.2024 14:00

Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie

Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč

Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.

Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).

A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.

Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.

typ akce: Výlety do historie

05.05.2024 07:55

Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice

Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

05.05.2024 08:35

Rozhledna Milíř

Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

Petice má zamezit realizaci nepovedeného návrhu dopravního terminálu

obrázek k článku Ne zrovna povedený návrh na přestavbu prostoru před hlavním vlakovým nádražím, o kterém jsme Vás již informovali, má řadu odpůrců. Jak vyplývá i z naší ankety, která již druhým týdnem probíhá na našem webu, je tento návrh, který v sobě zahrnuje přesun autobusového nádraží a výstavbu nové komunikace vedoucí za lihovarem, poměrně dost kontroverzní. I z toho důvodu vznikla petice, jejímž cílem je upozornit na absurdnost a nepovedenost celého návrhu na řešení prostoru před pardubickým nádražím. Podpisové archy jsou k podepsání k dispozici v prodejně zdravé výživy Špalda na pardubické Třídě Míru. Jak se uvádí v textu petice, jejím iniciátorům vadí zejména skutečnost, že návrh dopravního terminálu v případě své realizace ještě více zkomplikuje situaci chodcům a cyklistům. Asi největší komplikace totiž vzniknou těm, kteří přijedou k vlakovému či autobusovému nádraží trolejbusem či autobusem MHD. I do budoucna je totiž dle tohoto návrhu počítáno se zachováním zastávky MHD před bývalým lihovarem. Navíc návrh počítá se zrušením úrovňových přechodů u světelné křižovatky i před lihovarem. Oba dva mají být z nepochopitelných důvodů nahrazeny nadchodem. Tento návrh terminálu tak vůbec neřeší právě onen nejpalčivější problém, kterým je přesun cestujících z MHD směrem na vlak a opačně.
V textu petice je také uvedena kritická připomínka k navrhované silnici vedoucí za lihovarem těsně podél skateparku a navíc místy, která jsou mnohdy nyní využívána pro odpočinek. Paradoxně tak dojde nikoliv k odvedení dopravy z centra města, ale k jejímu ještě většímu zahuštění.
Podobně kriticky se k návrhu přednádraží vesměs vyjadřují i respondenti v naší anketě: „Nerozumím tomu, jak v tak malém prostoru může fungovat jednoúrovňový autobusový dopravní terminál. Takové stavby se snad projektují s perspektivou existence několik desítek let fungování bez dodatečných řešení a z tohoto pohledu je to dle mne opět jak je pro Pardubice zvykem šité horkou jehlou,“ zaznívá z jednoho z příspěvků, podobně kritické připomínky nám napsali i další čtenáři: „Stávající model je nepraktický. Jednak řešením všech zastávek MHD(u lihovaru) a jejich dostupností a jednak dopravně provozním řešením. Příjezd a výjezd vozidel k žst na stávající komunikaci.
Pokud Vám není lhostejné, co vyroste či nevyroste před pardubickým hlavním nádražím, napište nám o tom něco v anketě na stránce ANKETY, případně připojte svůj podpis pod petici v prodejně Špalda na třídě Míru.
Navrhované dopravní řešení je od firmy Prodin a.s., architektonické řešení přednádraží je od firmy mixage s.r.o. Z jejich studie pocházejí i níže uvedené obrázky.

Vizualizace přeměny přednádraží

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem