Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
18.08.2019 07:40

Pražské lesy - Kunratice

Roztyly – Nový hrádek – pramen Václavka – Michelský les – údolí Kunratického potoka. Délka trasy 13 km. Odjezd v 7:41 hod. vlakem z hl.n., návrat v 15:39 (16:02) vlakem. Vedoucí L. Kvapilová. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

25.08.2019 07:40

Rock hospoda V Prdeli

Kostomlaty n.Lab.– Nymburk– Poděbrady. Délka trasy 15 km. Odjezd v 7:41 hod. vlakem z hl.n., návrat v 16:02 vlakem. Vedoucí P. Kožený. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

14.09.2019 14:05

Pardubické báje a pověsti

Během komentované vycházky se účastníci dozvědí např, zač je v Pardubicích perník, jak to bylo s podzemní chodbou na Kunětickou horu nebo více o čertíkovi na balustrádě morového sloupu v Pardubicích. Sraz účastníků je před Zelenou bránou. Provází Helena Řehounková. 

typ akce: Výlety do historie

15.09.2019 14:00

Architektura Pardubic první poloviny 20. století

Během komentované vycházky účastníci navštíví např. Automatické mlýny, domy na Čechově nábřeží, zajímavé stavby na Olšinkách, na náměstí Republiky, třídě Míru nebo v okolí náměstí Legií. Sraz účastníků je na náměstí Legií.

typ akce: Výlety do historie

15.09.2019 17:00

Historie pardubických mlýnů aneb Od Valchy po Winternitze

Přžednáška konaná v Domě U Jonáše. Akce pořádaná ve spolupráci s Východočeskou galerií Pardubice v rámci Dnů evropského dědictví.

typ akce: Výlety do historie

Archiv aktualit

Petice má zamezit realizaci nepovedeného návrhu dopravního terminálu

obrázek k článku Ne zrovna povedený návrh na přestavbu prostoru před hlavním vlakovým nádražím, o kterém jsme Vás již informovali, má řadu odpůrců. Jak vyplývá i z naší ankety, která již druhým týdnem probíhá na našem webu, je tento návrh, který v sobě zahrnuje přesun autobusového nádraží a výstavbu nové komunikace vedoucí za lihovarem, poměrně dost kontroverzní. I z toho důvodu vznikla petice, jejímž cílem je upozornit na absurdnost a nepovedenost celého návrhu na řešení prostoru před pardubickým nádražím. Podpisové archy jsou k podepsání k dispozici v prodejně zdravé výživy Špalda na pardubické Třídě Míru. Jak se uvádí v textu petice, jejím iniciátorům vadí zejména skutečnost, že návrh dopravního terminálu v případě své realizace ještě více zkomplikuje situaci chodcům a cyklistům. Asi největší komplikace totiž vzniknou těm, kteří přijedou k vlakovému či autobusovému nádraží trolejbusem či autobusem MHD. I do budoucna je totiž dle tohoto návrhu počítáno se zachováním zastávky MHD před bývalým lihovarem. Navíc návrh počítá se zrušením úrovňových přechodů u světelné křižovatky i před lihovarem. Oba dva mají být z nepochopitelných důvodů nahrazeny nadchodem. Tento návrh terminálu tak vůbec neřeší právě onen nejpalčivější problém, kterým je přesun cestujících z MHD směrem na vlak a opačně.
V textu petice je také uvedena kritická připomínka k navrhované silnici vedoucí za lihovarem těsně podél skateparku a navíc místy, která jsou mnohdy nyní využívána pro odpočinek. Paradoxně tak dojde nikoliv k odvedení dopravy z centra města, ale k jejímu ještě většímu zahuštění.
Podobně kriticky se k návrhu přednádraží vesměs vyjadřují i respondenti v naší anketě: „Nerozumím tomu, jak v tak malém prostoru může fungovat jednoúrovňový autobusový dopravní terminál. Takové stavby se snad projektují s perspektivou existence několik desítek let fungování bez dodatečných řešení a z tohoto pohledu je to dle mne opět jak je pro Pardubice zvykem šité horkou jehlou,“ zaznívá z jednoho z příspěvků, podobně kritické připomínky nám napsali i další čtenáři: „Stávající model je nepraktický. Jednak řešením všech zastávek MHD(u lihovaru) a jejich dostupností a jednak dopravně provozním řešením. Příjezd a výjezd vozidel k žst na stávající komunikaci.
Pokud Vám není lhostejné, co vyroste či nevyroste před pardubickým hlavním nádražím, napište nám o tom něco v anketě na stránce ANKETY, případně připojte svůj podpis pod petici v prodejně Špalda na třídě Míru.
Navrhované dopravní řešení je od firmy Prodin a.s., architektonické řešení přednádraží je od firmy mixage s.r.o. Z jejich studie pocházejí i níže uvedené obrázky.

Vizualizace přeměny přednádraží

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem