Syslí louka Radouč
Kosmonosy - Radouč - Mladá Boleslav. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:12 h. ČD + Arriva, návrat 16:39 h. Arriva +ČD. ČD. Ved: P. Kožený. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zámek Kačina
Svatý Mikuláš – zámek Kačina – Nové Dvory – Malín – Kutná Hora. Délka trasy 7 km. Odjezd 7:30 h. ČD + Bus z hl.n., návrat ČD 15:05 / 16:05 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Kameničky - Domov malířů Vysočiny
Lány - Hamry - Hlinsko. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:54 h. ČD+BUS, návrat 17:01 h. ČD. Ved: Z. Řehák. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Údolí Doubravy
Bílek - vodopád Doubravy - vyhl. Sokolohrady - Točitý vír - Horní mlýn - skály Koukalky - Chotěboř. Délka trasy 10 km. Odjezd 7:54 h. ČD, návrat 17:00 h. ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Z Holetína do Hlinska
Holetín – Horní Babákov – Matulova stezka - Hlinsko. Délka trasy 8 km. Odjezd 7:54 h. ČD z hl.n., návrat ČD 14:05 / 15:01 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe
![obrázek k článku](/doc/clanky/soutok2.jpg)
Hodně se diskutovalo také o dosplavnění Labe do Pardubic. Zatímco úsek od Chvaletic na okraj Přelouče byl v roce 2007 dosplavněn a je tudíž pro lodě sjízdný, dobudování plavebního stupně Přelouč je stále v nedohlednu.
Jak připomněl ing. Jan Linhart, předseda Klubu přátel Pardubicka a člen Strany zelených, je myšlenka, že říční doprava je ekologická, nepravdivá: „Lodní doprava může být ekologická, ne však doprava po Labi. To má malou průtočnost a spotřeba pohonných hmot je zde v případě lodí větší než v případě železniční dopravy. Navíc říční přeprava po Labi není vůbec výhodná. Nejen že je pomalá, ale vody v Labi ubývá a ročně bývá méně než 100 dní, kdy je Labe sjízdné,“ vysvětlil Linhart. Ten zároveň doplnil, že neustálá snaha o prosazení vybudování kanálu po pravém břehu řeky Labe v Přelouči také není nejvhodnější. Především dochází k ohrožení chráněných rostlinných a živočišných druhů v biokoridoru Slavíkovy ostrovy paradoxně kvůli ochraně labských hrčáků. „Jenomže tyto labské hrčáky nejsou vůbec přírodním dílem, ty jsou uměle vytvořeny člověkem, tudíž zase takovým unikátem nejsou,“ doplnil Linhart, který tak naznačil, že by možná vhodnější a šetrnější variantou bylo vedení říční plavby přímo korytem Labe a nebylo by nutné budovat drahý plavební kanál.
Jak však Linhart doplnil, perspektiva říční dopravy i po případném dosplavnění Labe do Pardubic není nikterak růžová. „Podíl vodní přepravy neustále klesá a ani stav labské vodní cesty v Německu mezi Drážďany a Hamburkem není ideální. Současné parametry a stav plavebních komor v severních Čechách ani v Německu neumožňuje navýšení přepravní kapacity,“ uzavřel Linhart.
Hostem příštích Hovorů o Pardubicku ve středu 22. dubna bude ing. arch. Miroslav Petráň z Dostihového spolku Pardubice. Hovořit se bude o dostihovém závodišti, jeho revitalizaci, perspektivách rozvoje a nadcházející dostihové sezóně. Hovory o Pardubicku začínají v prvním patře informačního centra v 17 hodin.