Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
19.05.2024 07:05

Letohrad - Kopečková pouť

Letohrad - zřic. hradu Kyšperk - Kopeček - Pustiny -Písečná u Rybníčka - Vakdštejn - Přírodní park Orlice - Letohrad Kopečková pouť. Délka trasy 14 / 7 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 14/15:03/16:00 ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

19.05.2024 07:05

Letohrad - Kopečková pouť

Letohrad – Václavské nám. – Zámecký park – Strašidelná jeskyně – Kyšperk - Letohrad. Délka trasy 6 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 15:56 h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

26.05.2024 07:05

Nová rozhledna Hamštejn

Malá Skála - Besedické skály - Koberovy - rozhl. Hamštejn - rozhl. Kozákov - Semily. Délka trasy 16 km. Odjezd 7:05 h.  ČD, návrat 16:55 h. ČD. Ved: Z. Řehák. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

26.05.2024 07:50

Nivou Doubravy

Bílek – Sobiňov – Zahájský rybník – Hlína - Sobiňov. Délka trasy 7 km. Odjezd 7:53 h. ČD, návrat 14:00, 16:06 h ČD. Ved: A. Kulišová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

TŘÍDA MÍRU - Nový bulvár?

obrázek k článku Na třídu Míru se ve středu 1.4.2015 po třináctiměsíční rekonstrukci vrátil normální život. Akce ?Pěší zóna tř. Míru Sladkovského ulice? byla součástí Integrovaného plánu rozvoje města (IPRM) ? Přitažlivé město, jim Pardubice získaly evropské dotace na regeneraci centra. Podle projektového rozpočtu měla rekonstrukce přijít na 214,5 milionů korun. Výběrové řízení, kterého se zúčastnilo 14 firem, cenu snížilo na 120 milionů, včetně DPH. Byl rozpočet projektu předražený či realizace ošizena? Z IPRM programu EU získalo město 85 milionů, zbytek uhradilo z rozpočtu. Otázkou je, zda na regeneraci centra stačila jen výměna dlažby a zúžení vozovky či nemělo-li být předem přestavěno 9 starých nízkých předměstských domů, na bulvár se nehodících, a zastavěna 20 let volná parcela na rohu ulice Na Hrádku. Jsou sice soukromé, ale město mělo aktivně jednat ze dvou hledisek. Jednak, aby nákladná rekonstrukce konečně odstranila předměstský dle architektů zubatý charakter naší ?hlavní třídy?. Jednak je obava, že až dojde na přestavbu domů, těžká stavební mechanizace poškodí drahou dlažbu chodníků. Novou, poněkud fádní, dlažbu budící dojem navrhované letištní ranweje může ohrozit i rozkopání při poruše podzemních sítí, ty byly sice rekonstruované, ale je záruka jejich bezporuchovosti? Tomu by předešlo vybudování kolektoru inženýrských sítí, které navrhovala Společnost pro rozvoj Pardubicka, místo daleko dražšího tehdy uvažovaného tunelu pod náměstím Republiky.

Tu  kamennou plochu měl narušit „sádek“ před mléčnou jídelnou, kde bývala skupina  voňavých lip s lípou Svobody. Zůstal jen jediný strom, ubohý pahýl, čekající na brzké pokácení pro ohrožování kolemjdoucích. Sádek mohl být kombinován s osamělou fontánou, zastrčenou až k domu, zatímco před ní je pustá pláň. Sádek, aspoň stopa zeleně, mohl byl rámcem pro pomník prvního letce, rodáka Ing. Jana Kašpara, který na svůj definitivní pomník téměř 90 let čeká. Měl by sice stát před palácem MAGNUM  postaveném na místě jeho rodné Veselky, ba dokonce zaplacen jeho investorem. Nebylo a není tam pro něj místo, je zde tržnice, povolená? 

            Primátor Pardubic Ing.Martin Charvát při slavnostním otevření m.j. řekl: „S výslednou podobou zrekonstruované třídy Míru jsem spokojen, i když co se dopravy, respektive pěší zóny týká, jde o kompromis“. Je to pravda. Ač pro odstranění trolejbusů bylo jen 18 tisíc podpisů proti 90 000 tisícům obyvatel, ač v zastupitelstvu pro trolejbusy na třídě Míru bylo prý 22 zastupitelů včetně paní primátorky (ZKPP 2014), t.j. nadpoloviční většina, přesto nepřátelé trolejbusů (či Pardubic ?) prosadili řešení jak chytrá horákyně „ani nahá, ani oblečená“. Bylo postaveno nové trolejové vedení a dovolena jízda jen čtyř spojů za hodinu, velmi nehospodárná investice. Ostatní trolejbusy byly přeneseny na již tak přetíženou Sukovu třídu. Zde ztrácí minuty na křižovatce u ZS. Za den ztráty tisíce minut, zpomalení a další zdražení MHD?  To není jen chybička, jež se vloudila do naší již tak  špatné dopravy!

            Máme krásnou, předimenzovanou pěší zónu na tř. Míru, další na Karlovině a na Starém Městě. Téměř sousedící, ale vzájemně izolované, nutno je jen propojit pěšími ulicemi Jindřišskou a Za Pasáží, a především zrušením semaforů u Zelené brány, aby se i cizí návštěvníci na třetí pěší zónu dostali.

       Na závěr - drahá rekonstrukce třídy Míru nás připravila o trolejbusy i o zeleň…


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem