Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
19.05.2024 07:05

Letohrad - Kopečková pouť

Letohrad - zřic. hradu Kyšperk - Kopeček - Pustiny -Písečná u Rybníčka - Vakdštejn - Přírodní park Orlice - Letohrad Kopečková pouť. Délka trasy 14 / 7 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 14/15:03/16:00 ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

19.05.2024 07:05

Letohrad - Kopečková pouť

Letohrad – Václavské nám. – Zámecký park – Strašidelná jeskyně – Kyšperk - Letohrad. Délka trasy 6 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 15:56 h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

26.05.2024 07:05

Nová rozhledna Hamštejn

Malá Skála - Besedické skály - Koberovy - rozhl. Hamštejn - rozhl. Kozákov - Semily. Délka trasy 16 km. Odjezd 7:05 h.  ČD, návrat 16:55 h. ČD. Ved: Z. Řehák. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

26.05.2024 07:50

Nivou Doubravy

Bílek – Sobiňov – Zahájský rybník – Hlína - Sobiňov. Délka trasy 7 km. Odjezd 7:53 h. ČD, návrat 14:00, 16:06 h ČD. Ved: A. Kulišová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

Doplnění a upřesnění P.Svitáka ke stati věnované ing. Janu Kašparovi ve Zprávách KPP 1-2/2018 v článku Co možná z dějin Pardubic neznáte

obrázek k článku Rád bych doplnil, že Kašparova letecká škola fungovala v roce 1911, nikoli 1912. Ing. Kašpar měl jediný hangár, který po přestavbě patrně existoval ještě v době jeho smrti, tedy v roce 1927. V srpnu 1911 shořely v Pardubicích dva hangáry, jeden patřil Čihákům, druhý Aviatickému družstvu, tedy neshořel Kašparův hangár, tím méně ?hangáry?. Při zmíněném požáru hangáru Aviatického družstva Ing. Kašpar přišel o jedno letadlo, další dvě mu ještě zůstala ? jedno v roce 1912 prodal do Japonska, druhé v roce 1913 věnoval Technickému muzeu v Praze. Toto zničené letadlo měl Ing. Kašpar pojištěno, takže škoda byla alespoň zčásti kryta pojistkou. Po ztrátě ?letadel? ( ale ve skutečnosti jen jediného letadla) nepřišel Ing. Kašpar na mizinu. Ostatně když v roce 1913 zemřel jeho otec, rodinný majetek, jehož část získal, obnášel, pokud si dobře pamatuji, asi 300 tisíc K, což byla tehdy částka značná. Obchodu se dřevem se Ing. Kašpar nevěnoval už poté, co zanechal létání, tedy po roce 1912, ale až po roce 1918.

O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem