Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Stavební vývoj Pardubic
Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Letohrad - Kopečková pouť
Letohrad - zřic. hradu Kyšperk - Kopeček - Pustiny -Písečná u Rybníčka - Vakdštejn - Přírodní park Orlice - Letohrad Kopečková pouť. Délka trasy 14 / 7 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 14/15:03/16:00 ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Silniční nadjezd nad železničním koridorem v Přelouči se stal skutečností
Přeloučská veřejnost prožila dne 16. srpna 2004 opravdový svátek. Tento den zde došlo ke slavnostnímu otevření nového silničního nadjezdu. Dodavatelé této mimořádně sledované stavby, tj. Stavby silnic a železnic, a. s. a Skanska ŽS, a. s. předali investorovi stavby, tj. společnosti Správy železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC) dílo v hodnotě 140 mil. Kč. Z toho 80 mil. Kč uhradil stát, 60 mil. Kč bylo čerpáno z fondů EU.Nejvzácnější hosty přivezla z přeloučské radnice k slavnostnímu otevření nadjezdu dvě čtyřspřeží starokladrubských koní. Z projevů přítomných hostí zaujala m. j. informace gen. ředitele SŽDC ing. Jana Komárka, že na místě bývalého přejezdu, na kterém přišlo v minulosti více než deset lidí o život, bude zřízen ještě do konce t. r. bezbariérový podchod. Vzhledem k tomu, že silniční nadjezd přechází do majetku kraje, dojde dle prohlášení přítomného krajského hejtmana ing. Romana Línka současně k započetí modernizace stávající silnice II/333.
Nutnost výstavby silničního nadjezdu zdůvodnila ve svém projevu starostka města Přelouče paní Irena Burešová. Vždyť o řešení výstavby silničního nadjezdu usilovalo město více než 50 let. Z dalších politických celebrit byl slavnostnímu otevření silničního nadjezdu přítomen i primátor krajské metropole ing. Jiří Stříteský.
Připomeňme si alespoň ve stručnosti některé technické hodnoty této mimořádné stavby: délka mostu je 176,18 m, šířka vozovky na mostě je 2 x 3,5 m, pravý chodník je určen pouze cyklistům, levý-širší chodník je společný pro chodce i cyklisty. Pro vlastní objekt nadjezdu bylo zpracováno téměř 2 500 m3 kvalitního železobetonu a 300 tun měkké výztuže. Do násypu zemního tělesa bylo dovezeno téměř 70 000 m3 zeminy, výměra živičných vozovek přesahuje 8 700 m2.
Časovou nutnost výstavby silničního nadjezdu si vynutilo m. j. i zvýšení traťové rychlosti u železničních koridorů, a to na 160 km v hodině. Věříme, že nový nadjezd přispěje k plynulosti i bezpečnosti dopravy v Přelouči.
Na závěr tohoto příspěvku lze použít jen poslední slovo přeloučské starostky paní Ireny Burešové z jejího závěrečného projevu, vystihující nutnost výstavby silničního nadjezdu: konečně!
Použité prameny:
- Tisková zpráva č. 8/04 Správy železniční dopravní cesty, státní organizace ze dne 16. 8. 2004