Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj
Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zřícenina hradu Rýzmburk
Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
OBNOVENÍ ZLATÉ PŘILBY
Je to nejstarší plochodrážní závod na světě (www.zlataprilba.cz). První ročník se jel v roce 1929 díky iniciativě Františka Hladěny. Do začátku války se konalo celkem 9 ročníků tohoto závodu. Místem konání bylo dostihové závodiště. Teprve od roku 1964 se jezdí na plochodrážním stadionu ve Svítkově.Po skončení války se podařilo obnovit konání tohoto závodu už v roce 1947. Desátý ročník se konal pod patronací ministra průmyslu Bohumila Laušmana. Pardubický autoklub jmenoval do závodní komise dva mladé pardubické sportovce – Jiřího Daška a Jaroslava Jičínského. Jejich úkolem bylo vyjednávání se zahraničními závodníky o jejich startu na jubilejní, desáté, Zlaté přilbě. Jedině na nich tedy záleželo, jak bude obsazena startovní listina. Oba jazykově nadaní sportovci nezklamali a díky nim měla první poválečná Zlatá přilba velmi dobré mezinárodní zastoupení. Závodiště zaplnilo na sto dvacet tisíc diváků. Zahájení mělo slavnostní ráz. Po dělových výstřelech a fanfárách nastoupili závodníci na dráhu před hlavní tribunu a složili slib do rukou čestného předsedy závodu, ministra Laušmana. Po státní hymně zahájil závod ministr Laušman přestřižením pásky. V průběhu závodu zasáhla smrt, když pardubický jezdec Němeček jedoucí na stroji Husqarna vylétl ze zatáčky a pád ukončil jeho život. Závod vyhrál a Zlatou přilbu získal pardubický plochodrážník Hugo Rosák. Po závodě předal ministr Laušman vzácnou trofej vítězovi, ovšem ten nemohl projet čestné kolo, protože pořadatelé neudrželi diváky a ti zcela zaplnili závodní dráhu. O našem nejlepším poválečném plošináři H. Rosákovi napsal krásné vyprávění Jiří Šmída v čísle 5-6/2021 našich Zpráv.