Vítejte, návštěvníku. Můžete se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Zveme Vás
28.04.2024 07:50

Krajinou evropského rozvodí Labe - Dunaj

Čachnov – Zámecká studánka – Karlštejn - Svratka. Délka trasy 7,5 km. Odjezd 7:53 ČD. Návrat Bus + ČD 16:02. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

28.04.2024 08:35

Zřícenina hradu Rýzmburk

Olešnice /okr. Náchod / - Rýzmburk - Starkoč . Délka trasy 14 km. Odjezd 8:35 ČD, návrat 17:17 ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

04.05.2024 14:00

Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie

Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč

Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.

Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).

A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.

Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.

typ akce: Výlety do historie

05.05.2024 07:55

Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice

Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

05.05.2024 08:35

Rozhledna Milíř

Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.

typ akce: Turistické vycházky

Archiv aktualit

LEGENDY MOTOCYKLOVÉHO SPORTU - ALEŠ DRYML starší

obrázek k článku Aleš Dryml starší (* 10. června 1953 v Kolíně) je bývalý československý závodník, reprezentant na ploché dráze, jezdec týmu AMK Zlatá přilba Pardubice a zakladatel pardubické firmy Auto Dryml. Jeho synové jsou rovněž bývalí plochodrážní závodníci Aleš a Lukáš Drymlovi. Na mistrovství Československa jednotlivců startoval Aleš Dryml starší v letech 1974-1985, přičemž v letech 1982 a 1984 získal mistrovský titul. Na MČR družstev získal mistrovský titul v letech 1984 a 1985. Na mistrovství Československa na dlouhé ploché dráze obsadil titul národního šampiona v roce 1982. V letech 1978-1988 pravidelně startoval v kvalifikačních závodech mistrovství světa jednotlivců, do finále mistrovství světa se probojoval v letech 1980 (12. místo) a 1981 (14. místo). Na MS družstev startoval v letech 1977-1985, když nejlépe skončil dvakrát na 3. místě (1977 a 1979). V letech 1981-1985 startoval na mistrovství světa dvojic, když ve světovém finále 1984 obsadil čtvrté místo. Na mistrovství světa na dlouhé ploché dráze startoval v letech 1977-1985 a 1989-1992. Nejblíže titulu mistra světa byl v roce 1989 na domácí dráze v Mariánských Lázních, když mu k prvenství chyběl pouhý bod… Stejně tak o pověstný „fous“ nedosáhl ani na Zlatou přilbu, když dvakrát dojel druhý… Aleš Dryml starší jezdil i britskou profesionální ligu. Startoval za Exeter Falcons (1978-1979), Sheffield Tigers (1980) a Birmingham Brummies (1982).

Už jako malý kluk jezdil Aleš Dryml s rodiči na Zlatou přilbu, tehdy ještě na travnatou dráhu pardubického závodiště. A plochá dráha v něm tak nějak uvízla. S rodiči se odstěhoval do Přelouče, kde také ukončil základní školu. Poté se vyučil automechanikem v pardubických Pozemních stavbách. Mladý Dryml tehdy vlastnil plochodrážní Jawu 500 DT a na tomto stroji jezdil v Přelouči na strništi za školou a zkoušel si starty a jízdu smykem. Tato vášeň pro motorky ho následně dostala k trenéru Josefu Laštovkovi do Zlaté přilby, kde začal závodit jako junior. Byl mu ovšem přidělen závodní motocykl na ledovou plochou dráhu… Aleš Dryml se poté sice jako jeden z mála nedostal na vojnu do Rudé hvězdy Praha, přesto mohl v době základní vojenské služby svůj sport provozovat. Možná i kvůli svému „nafasovanému“ motocyklu absolvoval svoje první opravdové závody na ledě. Trénoval po rybnících a dostal se až na mistrovství republiky. V roce 1973 byl prvně nominován na mistrovství světa na ledě         a ze semifinále v německém Inzellu postoupil do finále. To odjel v roce 1974 v památném mítinku ve švédském Nässjö, kde tehdy, ještě jako voják, skončil na šestnáctém místě. „Ledy“ pak Aleš Dryml jezdil ještě několik dalších sezon, ale chtěl samozřejmě jezdit klasickou plochou dráhu. V Pardubicích na něj ovšem nějak nikdy nevyšel nový motocykl, a tak na rok odešel do Slaného, kde měl možnost jezdit na stroji zapůjčeném z Divišova v úpravě pro Jiřího Štancla. Rázem se tak za asistence továrního mechanika Rudolfa Uhra z Divišova prosadil na mistrovství republiky.

            Aleš Dryml vynikal bleskovými starty, v letech 1982 a 1984 se stal dvakrát mistrem republiky. A dařilo se mu i v závodě o Zlatou přilbu Československa, kde dvakrát ve velkém finále vedl, aby vždy ale nakonec skončil druhý… V roce 1980 za Ole Olsenem a o rok později za Jiřím Štanclem. Velmi dobře si ovšem Dryml počínal na dlouhé ploché. Tam se stal pětkrát republikovým šampionem a šestkrát vicemistrem. V revolučním roce 1989 jej dokonce jen velmi málo dělilo od titulu šampiona planety!  Ve světovém finále v Mariánských Lázních, v neděli 20. srpna 1989, mu o pouhý jeden jediný bod, o který zůstal zpět za Simonem Wiggem, utekl titul mistra světa… V roce 1991 na stejné dráze pak získal opět „jen“ stříbrnou medaili za Němcem Rissem. Další dvě, tentokrát bronzové medaile si Dryml přivezl v roce 1977 z MS v polském Chorzówě a o dva roky později z amerického White City z finále družstev na klasické ploché dráze.

            Účastníkem světového finále na dlouhé ploché dráze byl Aleš Dryml starší celkem čtrnáctkrát. Celou kariéru, kromě ročního angažmá ve Slaném, byl oporou pardubické Zlaté přilby. Koncem sedmdesátých let a začátkem osmdesátých let pak posílil kluby ve Velké Británii.

            Na závěr své jezdecké kariéry se Dryml rozhodl naplno živit plochou dráhou. V Německu to ovšem za totality znamenalo požádat přes Autoturist o tzv. komerční styk a zříci se reprezentace, pravidelně se pak ještě muselo měsíčně odvádět část výdělku v devizách. Po roce 1989 už bylo ale všechno jinak, Aleš Dryml odjel za sezonu 45 závodů, podobně jako jeho největší soupeři, a měl v plánu ještě pokračovat. Aktivní činnost ovšem ukončil po pádu                 a vážném zranění (osm zlomených žeber) po nešťastné kolizi se synem Lukášem při tréninku v Pardubicích.

            Kromě vlastní dlouhé a úspěšné závodnické kariéry lze Aleši Drymlovi přičíst ještě jednu zásluhu o českou plochou dráhu a to, že k ní přivedl své dva syny Aleše a Lukáše. Ti svými úspěchy reprezentovali Pardubice a Českou republiku nejen doma na plochých drahách či v závodě o Zlatou přilbu, ale i v zahraničí. Skvěle si vedli v Německu, Anglii, Dánsku, Švédsku či Polsku.

 

PERNŠTEJN 7. února 2022

 


O nás
Klub přátel Pardubicka
Buďme patrioty Pardubicka!

Předchůdcem dnešního Klubu přátel Pardubicka byl Klub přátel Velkých Pardubic, který působil v letech 1945-1948. Jeho předsedou byl Jaroslav Krupař. V šedesátých letech byla myšlenka existence spolku sdružujícího místní patrioty opět oživena a tak v roce 1965 vznikl tehdy při KD Dukla Klubu přátel Pardubic. Ještě v témže roce vyšlo první číslo časopisu Zprávy Klubu přátel Pardubic, který vychází bez přestávky po celých až dodnes.

Newsletter

Přihlášení k odběru novinek emailem