Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Sestra ing. J. Kašpara vypráví o MUDr. Šedivcovi
Pár let znám Ing. C. J. Šedivce z leteckých kruhů a teprve včera jsme se domluvili, že vlastně byl průkopník českého letectví Ing. Jan Kašpar jeho strýčkem. „Maminka byla jeho sestrou. Ráda vám o něm něco řekne.“ V tiché ulici v Praze II. bydlí paní Marie Šedivcová, jejíž syn následoval jako sportovní pilot svého strýce v leteckém nadšení. S hrdostí vzpomíná dáma svého bratra.„Už jako malý chlapec byl náš Jeník sportovcem tělem i duší. Otec ho v jeho sportovním zápalu jen podporoval. Jenda napřed vyhrával ceny na velocipedu, později jezdil na motocyklu, na koni, plaval o závod, lyžařil, jezdil v automobilu a na Bodamském jezeře závodil s motorovým člunem. Na praksi byl nejdříve v Německu v továrně Bass a Selve v Alteně (Altena), krajském městě ve Vestfálsku (Westfalen).
Tady unikl jen náhodou smrti při vzdušné havarii, často jsme pak doma vzpomínali, jaké měl Jeník štěstí. Továrník konstruoval nový balon a Ing. Kašpar měl s ním vzlétnout. Než Jenda se nechtěl tak dlouho zdržet, táhlo ho to domů, chtěl po úspěších Blériota začít v Čechách létat s aeroplánem. Tak se rozloučil s továrnou, pro niž závodil nejen s automobilem, ale i s motorovým člunem, a odjel. A krátce na to byl vzlet toho balonu, s nímž měl letět, a nástupce Ing. Kašpara se při jeho zkáze zabil.
Své později proslulé letadlo si přivezl z Paříže. Jednu vrtuli jsem z něho dala Technickému muzeu v Praze, jinou vrtuli konstruktéru Ing. Benešovi na památku. Také pardubickému aeroklubu jsem poslala četné památky na činnost mého bratra. Jeho letadlo bylo uloženo v museu v pardubickém zámku. Vzpomínám, jak ho otec všemožně podporoval v jeho leteckém snažení. Umožnil mu koupi letadla i některé pozdější produkce. Vždycky ho tatínek doprovázel na letiště. Napřed roztaženým kapesníkem zkoušel, kam se točí vítr.
A když byl ve vzduchu, tu se tatínkovi dmula prsa pýchou a dlouho vždy za ním mával…“
Foto: M. Kašparová-Šedivcová s manželem /vlevo/ a bratrem ing. J. Kašparem