Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Bratranec a spolupracovník Kašparův vzpomíná
Hugo Čihák z Aerolinií a Evžen Čihák jsou bratranci Ing. Kašpara. Jejich matka měla s Kašparovým otcem jako rodinný majetek hotel Veselka v Pardubicích. „Už jako chlapci jsme jezdili s Jendou Kašparem na velocipedech,“ říká Ing. Čihák. „Později jsme s ním startovali na pardubické dráze, jezdili na koních, chodili na hony a jezdili na motocyklu. Když byl Ing. Kašpar s mým bratrem nějaký čas u Laurinů, dosti jezdili se závodním vozem. Po velkých úspěších Wrightů jsme také začali pracovat. Každý měl nějakou práci. Jenda motor. Dávali jsme dohromady vlastní letadlo, než letectví měsíc od měsíce dělalo skoky, byli jsme netrpěliví. Tak se Jeník rozjel do Paříže pro hotové letadlo k Blériotovi. Když on měl svoje letadlo, my chtěli mít také vlastní aparát. Vznikala mezi námi taková přátelská rivalita. A kyž někdo z nás si koupil lepší motor, už druhý ho musil mít také.Pak Ing. Kašpar s mým bratrem Evženem pořádal četné pasažérské vyhlídkové lety. Také vykonali několik dálkových letů po českých městech. V Praze pořádána letecká výstava. V Pardubicích založena první česká letecká škola. Když jsme byli v nejlepším, vypukla válka. Po světové válce jsme chtěli převzít leteckou továrnu, než bratranec se obával nejistých začátků. Vstoupili jsme do leteckého odboru ministerstva veřejných prací. Když r. 1923 byly založeny Aerolinie, přešli jsme s bratrem do nich, Ing. Kašpar vystoupil a pracoval ve správě svých podniků.“ Aeroklub postavil na letišti Ing. J. Kašpara v Pardubicích, opodál místa, kde prvně 8. dubna 1910 startoval k svému historickému letu, krásný pomník s jeho podobou u aeroplánu. Každoročně je u něho vzpomínková slavnost na slavného průkopníka českých křídel.
Foto: Manželé Šedivcovi