Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Pardubice a historické lokomotivy
Již přes 160 let vede přes Pardubice důležitá železniční trať na Prahu. Hodně přes 100 let byly hnacími jednotkami vlaků parní lokomotivy. Není však tolik známé, že zpočátku měly lokomotivy sice výrobní číslo, ale byly pojmenovány podle měst, řek, hor i zemí (Böhmen). Mezi desítkami pojmenování jsou i Pardubice, a to ve formě Pardubitz. Jedny z prvních lokomotiv byly vyrobeny v Belgii, a právě mezi nimi jedna byla s názvem Pardubitz. Jak bylo tehdy obvyklé, strojní četa neměla pražádnou ochranu proti počasí a služba na ní určitě nebyla lehká. Severní státní dráha začala tyto lokomotivy vyřazovat z provozu už v letech 1864 až 1866.V roce 1857 si Pardubicko-Liberecká dráha objednala rychlíkové lokomotivy u firmy Maffei v Mnichově. A stroj s výrobním číslem 290 měl označení PARDUBITZ. Byly to však první stroje, které měly nad pracovním prostorem strojvůdce a topiče už střechu. Budku – jak je vidět na obrázku – dostaly až při modernizaci. Stoupání u Velké Borovnice zdolávaly tenkráte pouze rychlostí 20 km/hod. Posléze byly zařazovány k osobním vlakům a pak i k posunu. Vyřazovány byly už v letech 1882 až 1886.
Tolik k jedné polozapomenuté záležitosti s pojmenováním lokomotiv s názvem Pardubice.
Pramen: Atlas lokomotiv, autor Ing. J. Bek, NADAS Praha 1978