Syslí louka Radouč
Kosmonosy - Radouč - Mladá Boleslav. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:12 h. ČD + Arriva, návrat 16:39 h. Arriva +ČD. ČD. Ved: P. Kožený. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zámek Kačina
Svatý Mikuláš – zámek Kačina – Nové Dvory – Malín – Kutná Hora. Délka trasy 7 km. Odjezd 7:30 h. ČD + Bus z hl.n., návrat ČD 15:05 / 16:05 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Kameničky - Domov malířů Vysočiny
Lány - Hamry - Hlinsko. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:54 h. ČD+BUS, návrat 17:01 h. ČD. Ved: Z. Řehák. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Údolí Doubravy
Bílek - vodopád Doubravy - vyhl. Sokolohrady - Točitý vír - Horní mlýn - skály Koukalky - Chotěboř. Délka trasy 10 km. Odjezd 7:54 h. ČD, návrat 17:00 h. ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycháízka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Z Holetína do Hlinska
Holetín – Horní Babákov – Matulova stezka - Hlinsko. Délka trasy 8 km. Odjezd 7:54 h. ČD z hl.n., návrat ČD 14:05 / 15:01 h. Vedoucí J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B pro pomalejší či méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Projekt železniční dráhy Pardubice ? Chlumec nad Cidlinou
![obrázek k článku](/doc/images/logoKppArticle.jpg)
Ve Státním ústředním archivu v Praze – Chodovci jsou fondy ministerstva železnic (1), kde je mimo jiné i detailní projekt výše uvedené lokální dráhy. Zpracovala ho firma Ing. Köhl a Raynal, technická kancelář, Praha III a pochází z roku 1912. V dokladech figuruje Komitét pro stavbu dráhy Pardubice – Lázně Bohdaneč – Chlumec nad Cidlinou. Součástí projektu je řada podrobných dokladů, např. polohopisný a výkupní plán 1 : 1000, podrobný podélný profil 1 : 2000, seznam cest a vodních toků, seznam pozemků pro výkup aj. Na celé záležitosti vzbuzuje pozornost fakt, že projekt byl „oprášen“ ještě 19. října 1940. Lze se dohadovat, že v roce 1939 a části 1940 měla snahu protektorátní vláda uskutečňovat starší projekty, dost se budovaly veřejné komunikace apod. V této době byly realizovány velké zemní práce na stavbě dálnice od Prahy po Humpolec.
Podrobný projekt místní dráhy je barevně proveden na kartonu, který je harmonikově složen, takže se dá rozložit v plynulou a několik metrů dlouhou projektovou dokumentaci. Pokud jde o oblouky, pak je záležitost řešena tak, že přeložení je šikmé a ve složce místo obdélníku jsou lichoběžníky. Zřejmě v tomto směru byly tehdy velké zkušenosti a praxe si vyžádala tento způsob překládání projektů.
Místní dráha vycházela v Rosicích nad Labem a směřovala na Rybitví (2,966 km). Následovalo nádraží Lázně Bohdaneč (6, 974 km) a v městě přejížděla železnice jak říšskou silnici na Přelouč, tak i Opatovický kanál. Následoval přejezd cesty do Neratova a dráha pokračovala k Neratovu (kupodivu byla projektována po hrázi mezi rybníky Rozhrna a Skříň). Příští stanice byla Bukovka (11, 144 km), když poblíže tělesa železnice byl rybník Trhonka. Rohovládova Bělá (zde jen Bělá – 13,336 km) byla další stanicí a odtud směřovala trať do Žáravic (16,339 km) a křížila silnici Žáravice – Sopřeč. Posléze následovala zastávka Malé Vykleky (18,074 km) a trať se stáčela k Chýšti (uváděna Chejšť – 22,328 km), kde stanice byla poblíže rybníka. Ve Staré Vodě – Písku se železnice přiblížila již ke stávající dráze
Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou, tehdy c. k. rakouská severozápadní dráha. Projekt zde počítal s tzv. přípojnou stanicí Stará Voda – Písek. Bylo to nádraží a odtud již vlaky měly jezdit do Chlumce nad Cidlinou již postavenou železnicí asi 4 kilometry.
V projektu dráhy vedle technických záležitostí, jako jsou mostky, přemostění, cesty, náspy aj. jsou také zakresleny katastry pozemků podél tělesa dráhy. Tak na katastru Rosic n. L. to byly pozemky Františka a Anny Vébrových č. 10, Barbory Šulcové, Josefa a Františky Pětivokých, pardubického děkanství, Františka a Emilie Pleskotových aj. Podél trati to jsou desítky podobných pozemků aj. Podél trati to jsou desítky podobných pozemků a jmen.
Skutečností je, že podobných projektů byly desítky a pomalu železniční dopravu nahrazovala doprava autobusová, která svoji ekonomií způsobila, že podobné projekty už definitivně nalezly své místo v archivních policích.
1) Státní ústřední archiv – karton 3556