NS Nedošínský háj
Tržek – NS Nedošínský háj – Velký Košíř - Litomyšl. Délka trasy 7 km. Odjezd ČD R+Os 8:06 h. Návrat Bus+ČD 14:55 h. Vede J. Votrubová. Společná vycházka týmu B pro méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Křížová cesta Hnátnice a Žampach
Hnátnice – Křížová cesta – Žampach – Letohrad. Délka trasy 16 km. Odjezd 9:06 hod. vlak ČD+LEO, návrat 16:01 hod. ČD. Ved. M. Jansa. Společná vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
CHKO Žďárské vrchy
Oldřiš – Dědek – Borovská poznávací stezka – Borová u Poličky. Délka trasy 7,5 km. Odjezd ČD 7:54 h. Návrat Bus+ČD 14:55 / 15:18 h. Vede J. Votrubová. Společná vycházka týmu B pro méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Z Rožďalovic do Kopidlna
Rožďalovice – Bučický rybník – Mlýnec – rybníky Bílý a Šutrák – Kopidlno. Délka trasy 13 km. Odjezd 8:03 hod. vlak ČD, návrat 18:04 hod. ČD. Ved. L. Kvapilová. Společná vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Jaroměř – město tří řek
Smiřice –Jaroměř. Délka trasy 14/11 km. Odjezd 8:09 hod. vlak ČD, návrat 15:51 hod. ČD. Ved. Z. Řehák. Společná vycházka týmu A pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
NĚKOLIK POZNÁMEK K AVIATICKÉMU DRUŽSTVU V PARDUBICÍCH

Avšak pardubická aviatika, to nebyl jen inženýr Jan Kašpar. Patří se, samozřejmě, také Eugen Čihák, patří sem i Vincent Barthell a Ludvík Očenášek či Tadeusz Heyne, kteří se v Pardubicích pokoušeli létat. A patří sem trochu opomíjené Aviatické družstvo v Pardubicích (a ovšem i jeho nelétající členové).
Aviatické družstvo je přitom pozoruhodným fenoménem začátků letectví v Pardubicích: Zatímco všichni aktéři zdejšího aviatického dění před rokem 1914 dávno odešli na věčnost, Aviatické družstvo vlastně existuje dodnes. Zní to možná trochu překvapivě, a samozřejmě již nejde o samotné původní družstvo, nýbrž o jeho právní nástupce. Tato skutečnost nám snad trochu uniká, také díky početným organizačním změnám, jimiž české sportovní letectví prošlo od letních měsíců roku 1938. A tak bychom si letos, v roce 2005, měli připomenout, že od prvních kroků směřujících ke vzniku Aviatického družstva v Pardubicích a jeho právního nástupce, Východočeského aeroklubu Pardubice, uplyne již 95 let. A to je na letecký spolek, věk vskutku slušný. Není na světě mnoho leteckých spolků, které se mohou chlubit věkem vyšším…
Je samozřejmé, že se vše začalo odvíjet v okamžiku, kdy na veřejnost pronikly první zprávy o leteckých pokusech Ing. Jana Kašpara (a Eugena Čiháka), tedy asi v polovině března roku 1910. První, nepříliš úspěšné pokusy zatím nevyvolaly velké nadšení, mnohdy spíše ironické poznámky typu „to u nás komár vzlétl výše“. Situaci začaly měnit Kašparovy úspěšné letové pokusy od poloviny dubna 1910. A jeho první veřejné vystoupení v rodném městě dne 19. června 1910 již vyvolalo nadšení.
Iniciativy se chopil Artur baron Kraus, příznivý ohlas tyto úspěchy vyvolaly ve Spolku techniků z východních Čech. V létě 1910 vznikla nejprve „aviatická komise“ při radě města Pardubic, záhy však dění začalo směřovat k založení Aviatického družstva. To se pak oficiálně ustavilo na ustavující valné hromadě, konané 26. dubna 1911.
Družstvo nevyvíjelo letovou činnost. Jeho létající členové Ing. Jan Kašpar a Eugen Čihák létali „ve vlastní režii“. Družstvo však oběma poskytovalo jisté zázemí: Vlastnilo dva hangáry (po požáru v srpnu 1911 však již, bohužel, jen jediný), které oba aviatikové vedle svých vlastních hangárů využívali. Pečovalo o bezpečnost a pořadatelskou službu na pardubickém letišti, zajišťovalo dílčí úpravy plochy letiště – cvičiště. Jen v jediném případě se družstvo ujalo uspořádání Kašparovy veřejné letecké produkce (Vysoké Mýto, červen 1911). Jeho činnost byla nenápadná, zcela ve stínu letové činnosti Ing. Kašpara a E. Čiháka. Po roce 1918, kdy se nikdo z pardubických aviatiků k létání nevrátil a Letecká setnina Pardubice, která nikdy nedostala jediné letadlo, byla záhy zrušena, Aviatické družstvo existovalo spíše formálně. Avšak jeho nepočetní zbylí členové se nikdy neodhodlali k tomu, aby družstvo, likvidovali. A tak se v roce 1930 mohlo družstvo přeměnit ve Východočeský aeroklub Pardubice a dožít tak dnešních dnů.
Přestože archivní doklady týkající se Aviatického družstva v Pardubicích nejsou dochovány v úplnosti a na některé otázky budeme obtížně hledat odpověď, neměli bychom na tento spolek a jeho dodnes nedoceněnou úlohu v pardubickém letectví zapomenout.