Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
První letadlo v Pardubicích?
První doložené letadlo se v Pardubicích objevilo dávno před jednoplošníky Ing.Jana Kašpara a bratří Huga a Eugena Čiháků. Bylo to dokonce ještě před přistáním balonu Victor Hugo 8 osédkou L.Godard a E.Surcouf /1891/. Nacházelo se ve fyzikálním kabinetu zdejší reálky, jehož sbírky doplnilo ve školním roce 1889 -1890.Otázkou však zůstává, jak toto letadlo vypadalo. Je pravděpodobné, že šlo o jakýsi nevelký létací přístroj, sloužící k demonstračním účelům výuky.
Co to však mohlo být? Sotva šlo o jakýsi model plošníku -letadla s pevným křídlem. To byla v té době záležitost nemnohých vynálezců, a je tedy málo pravděpodobné, že by se takový model dostal do sbírek fyzikálního kabinetu reálky. Model balonu by sotva byl označen jako „letadlo". I vzducholoď, „řiditelný balon" teprve cekala na své vyřešení, a tudíž její model je rovněž nepravděpodobný. Právě tak málo pravděpodobný se mi zdá být model mávavého letadla.
Pak zbývá už jen jediná možnost „létací vrtule", nejspíše plechová vrtulka, roztáčená svidříkem Či jiným jednoduchým mechanickým zařízením a při dostatečných otáčkách vytvářející vztlak, umožňující její pohyb vzduchem. To byla věc v té době známá, ostatně dodnes v různých podobách vyráběná jako dětské hračka.
I když pamětníci prvních dob existence tohoto „letadla" na reálce dávno nejsou mezi námi, je možno, že zařízeni tu přežilo delší dobu a tedy by někdo mohl z osobni zkušenosti nebo z doslechu výše uvedený vývod upřesnit. Budu vděčný za jakoukoliv zprávu Je-li tato moje domněnka správná, je ovšem možné, že toto „letadlo" nebylo v Pardubicích první a že se, třeba v poněkud jiné podobě, mohlo jako hračka objevit v rukou některých dětských obyvatel města již dříve.
Pramen: Výroční zpráva c.k.české vyšší školy reálné v Pardubicích, 1890.