Pardubická náměstí - trolejbusový výlet do historie
Masarykovo nám. – nám. Jana Pernera – nám. Legií – nám. Dukelských hrdinů – Zborovské nám. – nám. Republiky – Smetanovo nám. – Schwarzovo nám. – Komenského nám. – Pernštýnské nám. – Lázně Bohdaneč
Historickým trolejbusem Škoda 9Tr.
Sraz účastníků na zastávce MHD Třída Míru (u záchodků).
A zejména pro ty nejmenší: cestou zastávka na BOŽÍ ZMRZKU.
Jízdné ve výši 50 Kč se platí při nástupu do trolejbusu.
typ akce: Výlety do historie
Zříceniny hradů Zvířetice a Michalovice
Bakov n Jizerou - zříc. Zvířetice - Josefův Důl - zříc. Michalovice - Mladá Boleslav. Délka trasy 14 km. Odjezd 7:58 ČD, návrat 18:39 h. Arriva +ČD. Ved: L. Černíková. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Rozhledna Milíř
Nový Hradec Králové – Biřička – Milíř – Vysoká nad Labem. Délka trasy 7 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 15:34 Bus. Ved: K. Janáčková. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Slavná sobota 13.5.1911
Tento den první český aviatik ing. Jan Kašpar uspořádal „svůj nejslavnější výkon“ (P. Sviták), svůj nejdelší let Pardubice – Praha. Letoun jeho vlastní výroby 1/ startoval v 6,13 hod. ráno, v 6,30 dosáhl Kolína, v 7,08 Českého Brodu a přistál v Praze u chuchelského závodiště v 7,45 hod. Ing. Kašpar stihl tak svatbu svého přítele Lange… Své letadlo ponechal v hangáru, který stál na chuchelské dostihové dráze od prosince 1909.Novinářům ing. Kašpar sdělil, že přes Prosek, kde létal v roce 1910, zamířil nad údolí Vltavy. Protože však byla řeka zahalena do mlžného oparu, letec letěl přes Petřín a Košíře ke zlíchovskému kostelíku a dostihové dráze v Chuchli. Auty dorazil do Chuchle i pardubický doprovod tvořený starostou a předsedou Aviatického družstva továrníkem ing. Josefem Prokopem. Aviatikův otec hoteliér František Kašpar z Veselky dorazil do hlavního města v autě Eugena Čiháka. Na Příkopech v hotelu U Černého koně tak třeskly první přípitky na skvělý úspěch českého letectví… 2/
Poznámky:
1/ Přesto současný tisk (Deník i MF Dnes) v souvislosti s letem M. Kindernaye Kunětice – Praha na replice Blériota opakuje „blud“ o letu J. Kašpara do Prahy také na Blériotovi. Dokonce tvrdí, že startoval z Dubiny!
2/ KPP zásluhou člena red. rady „Zpráv“ M. Hübla pořídil nedávno v podchodu nádraží ČD na 4. nástupiště osvětlení Kašparovy pamětní desky.