Nemošická stráň
Přírodovědná vycházka s J. Rejlem. Sraz je v 9 hodin na konečné trolejbusu č. 2 Zámeček. Možná doprava linkou 2 ze zast. Náměstí Republiky v 8:43 hod. Zakončení akce je plánováno v restauraci U Kosteleckých v Černé za Bory.
typ akce: Přírodovědné vycházky
Do Prahy za Karlem Hynkem Máchou
Václavské nám. - Františkánská zahr. - Petřín - Vrchlického sady - Kampa - Čertovka - Střelecký ostrov - Žofín. Délka trasy 12 km. Odjezd 7:41 ČD, návrat 17:00 ČD. Ved: Jaroslav Benda. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Hradcem Králové k soutoku Orlice s Labem
Gočárova tř. – Hučák – Jiráskovy sady – Velké nám. – Eliščino nábř. Délka trasy 6 km. Odjezd 8:35 h. ČD, návrat 13:54, 15:27h ČD. Ved: J. Votrubová. Turistická vycházka týmu B. Pro pomalejší nebo méně zdatné členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Stavební vývoj Pardubic
Koná se v sále Jana Kašpara ve staré reálce. Vstup zdarma.
typ akce: Hovory o Pardubicku
Letohrad - Kopečková pouť
Letohrad - zřic. hradu Kyšperk - Kopeček - Pustiny -Písečná u Rybníčka - Vakdštejn - Přírodní park Orlice - Letohrad Kopečková pouť. Délka trasy 14 / 7 km. Odjezd 7:07 h. ČD, návrat 14/15:03/16:00 ČD. Ved: A. Milatová. Turistická vycházka týmu A. Pouze pro členy Klubu přátel Pardubicka.
typ akce: Turistické vycházky
Zprávy - / 2014
JAK LÉTAL J. KAŠPAR - TAJUPLNÉ PŘÍPRAVY STAVBY AEROPLÁNU
Kašparovi opravovali hospodářské stroje ve strojírnách Františka Dvořáka na Skřivánku, v ulici Ke Staré Poště. Sem často zavítal mladý Kašpar, aby zde tvořil. V Dvořákových strojírnách postavil sekačku na rákosí, meliorační stroj a ze starého automobilového motoru pluh s několika radlicemi. Motorový pluh zkoušel na polích, které lemovaly pardubické vojenské cvičiště. Kašpar měl rád koně a tímhle pluhem jim chtěl ulehčit těžký úděl. Sedláci z celého okolí se sem chodili dívat, jak Kašparovi ořou s novým motorovým pluhem. Pluh se jim zamlouval, ale když se poptali, na kolik by takové orání přišlo, mávli rukou, to že prý by bylo pro ně moc drahé. Koncem června 1909 zavítal do Dvořákových strojíren Kašpar znovu. Tentokráte přišel s návrhem, že by s Oldřichem Dvořákem a Evženem Čihákem postavili aeroplán. Nikdo z přítomných si neuměl tehdy…